A légiközlekedésben is lehetőséged van segítséget kérni, bármelyik légitársasággal utazol, tehát akkor is, ha a köznyelvben „fapados”-nak nevezett járatok közül választasz.
A jegyvásárlásoddal egyidőben, de legkésőbb 48 órával a járatod indulása előtt kell jelezned, hogy segítséget kérsz. Itt is el kell mondanod, vagy meg kell írnod, milyen nehézség miatt kéred a segítséget, tehát pl. látássérült utas vagyok. Minden légitársaság feltünteti webes felületein azokat az elérhetőségeket, melyeken a segítségnyújtással kapcsolatos igényedet jelezheted. Írásban kell visszaigazolniuk, hogy az igényt regisztrálták. Legtöbbször a jegy mellett is feltüntetik, és használják az „MA” kódot, amely a „találkozni, segíteni” szavak angol rövidítése. Ezt érdemes ellenőrizni, vagy telefonon rákérdezni, hogy biztos lehess benne, nem fognak kerekesszékkel eléd állni, hogy abban vigyenek a repülőgépre.
(ha a jegyen a „wheelchair is needed-kerekesszék szükséges kód van, kérheted, hogy változtassák ezt meg)
Jogszabályi alap: 1107/2006 EK Rendelet.