Telefon: 22-318-700, 30-938-5665, e-mail: larke.info2003@gmail.com, ügyfélfogadás: hétfő, szerda: 9.00-17.00, péntek: 9.00-13.00

A fény túlsó oldalán…” – Látássérültek Regionális Közhasznú Egyesülete (LÁRKE), Székhely / iroda: 8000 Székesfehérvár, Jancsár utca 11. Adószám: 18494967-1-07
LÁRKE logo

Nyári kultúrkaland panorámabusszal – élménybeszámoló

2019.09.02., hétfő. | Rólunk írták

Szeretném megosztani a LÁRKE által szervezett kiránduláson szerzett élményeimet.

Kora délután szálltunk fel a buszra, ami egy felújított Ikarus cabrio volt, így a nagy melegben kimondottan kellemes utazásban volt részünk.

Az első állomásunk Dinnyés volt, előtte még megálltunk a vasútállomáson, hogy felszállhassanak ott várakozó társaink. Idegenvezető kísért bennünket, sok információt kaptunk tőle már a buszon.

Dinnyésen a Várpark-Skanzent látogattuk meg, ahol kíváncsi tyúkok és büszke kakasok járkáltak köztünk. Egyiküket szépen megkértem, álljon már meg egy fotó erejéig, és megtette ezt nekem.

Egy rövid bemutató után felfedező útra indultunk. A várak kicsinyítve épültek, a Skanzenben viszont a különböző épületek, (a templom, veremházak, műhelyek, gazdasági épületek, gémeskút) eredeti méretükben lettek felépítve és régi mesterségek művelői is itt gyakorolják a szakmájukat. Leghátul pedig tehenek legelésztek békésen.

Séta és fotózás közben annyira elszaladt az idő, hogy a fagyiról, (amire fentem a fogam) lemaradtam.

Külön figyelmesség a várpark megalkotójától, hogy a kis várakat meg lehetett tapintani, ez a mi számunkra nagyon fontos.

Következő állomásunk Agárd volt, ahol már várt egy kis hajó, hogy átvigyen Pákozdra ( Szúnyogsziget ), egy kis látogatásra a Lics Pincészet és szőlőbirtokra. Menetközben megálltunk egy percre, hallgattuk a víz és a nád csodálatos hangjátékát, csodaszép volt. A hajóból ismét buszra szálltunk, hogy elvigyen minket a szőlőbirtokra. A 22 hektáros ültetvényen szőlőtőkék mindenfelé, bevallom, amint leszálltunk a buszról, csentem egy falatot az egyik szőlőtőkéről.

A birtokon finom borral kínáltak minket, és némi információval a szőlőgazdaság tevékenységéről, majd lementünk a pincébe hűsölni a szép nagy boroshordók közé. Itt megtanultam, milyen tapintásra a tele és az üres hordó. Egy pillanatra megdobbant a szívem, amikor elmondták, hogy a borokat Budafokon palackozzák, mert ott nőttem fel.

A pincéből visszamentünk a természetbe és kaptunk a kezünkbe szőlőfürtöket, szabad volt kóstolgatni, így a korábbi egyéni kóstolásomat már nem is éreztem nagy bűnnek.

Itt is eljött a búcsúzás ideje és buszra szálltunk, visszautaztunk Székesfehérvárra, ahol a csapat egy részével még betértünk egy kis sörözéssel-üdítőzéssel egybekötött vacsorára, hogy megkoronázzuk a napot, na meg éhesek is lettünk.

Végül egy szép nagy esti sétával próbáltunk meg némi kalóriát égetni, hogy az egészségünkért is tegyünk valamit.

Összegezve, egy csodálatos délutánt sikerült eltölteni jó társasággal, kellemes időben, ezért köszönöm, hogy én is eljöhettem.

További kellemes kalandozásokat kívánok Mindenkinek,

2019. 08. 24.

Ferencfi Mária

A kiránduláson összegyűlt 36 eFt. adományt a szervezet a hasonló jellegű események szervezésére tartalékolja.

Köszönjük a program támogatását a

Turinform irodának, Mór Város és Székesfehérvár MJV Önkormányzatának.

A kirándulás képei ide kattintva tekinthetők meg.